Helpdesk van Ontzorg.net
-
Ja, Van Neynsel en Ziggo werken samen met Ontzorg.net. Ontzorg.net is een speciaal ingerichte helpdesk die u ondersteunt bij het aanvragen van een abonnement, vragen en storingen. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 085-7378224 of door een mail te sturen naar support@ontzorg.net. Naast de TV en internet diensten op Ontzorg.net, wordt u via de telefonische helpdesk geholpen met uw keuze voor diensten van Ziggo.nl.
Bestellen en wijzigen
-
Als u geen gebruik meer wenst te maken van de aansluiting (TV/internet) op uw kamer bij van Neynsel, kunt u via mail aan Ontzorg.net opzeggen. Houd u rekening met uw afgesloten jaarcontract of na een jaar met een opzegtermijn van een maand. De aansluiting op uw kamer wordt vervolgens buiten gebruik gesteld.
-
Na aanvraag van het van Neynsel abonnement, ontvangt u een bevestiging per mail van Ontzorg.net. Vervolgens stuurt Ontzorg.net u iedere maand een digitale factuur en worden de kosten van het abonnement automatisch afgeschreven van het door u doorgegeven bankrekeningnummer.
Na de aanvraag van aanvullende Ziggo diensten zoals extra zenderpakketten zult u voor deze diensten maandelijks een factuur ontvangen van Ziggo en de kosten van het abonnement worden automatisch afgeschreven van het door u doorgegeven bankrekeningnummer. U ontvangt in deze situatie twee facturen.
-
Neem telefonisch contact op met de Helpdesk van Ontzorg.net. Houd de adresgegevens die u heeft gebruikt bij het bestellen van het pakket bij de hand:
- Mogelijk wijkt het bij u bekende adres af van het formele adres volgens de gemeente. Ontzorg.net kan u helpen het juiste adres te bepalen. Daarmee kunt u de bestelling opnieuw plaatsen.
- De bevestiging van de bestelling gaat naar het opgegeven e-mailadres.
- Wanneer iemand anders uw financiën beheert, Dan kan het zijn dat diegene zijn/haar e-mail adres heeft opgegeven en dat de bevestiging ook op dat e-mailadres binnenkomt.
-
Ontzorg.net neemt uw aanmelding in behandeling, controleert en neemt (wanneer nodig) contact op voor aanvulling van gegevens. Bij aanvraag van alleen een TV abonnement gaat uw abonnement in vanaf het moment dat Ontzorg.net uw aanmelding volledig heeft verwerkt. Bij aanvraag van een TV + internet abonnement neemt Ontzorg.net contact met u op voor het maken van een afspraak. Tijdens deze afspraak zal er een monteur langskomen om een modem te brengen en aan te sluiten.
-
Nee, dit is niet mogelijk. De reden hiervoor is dat Ziggo haar internet- en telefoniediensten levert “bovenop” het televisiesignaal. Om internet te kunnen leveren binnen de mogelijkheden van Ziggo is het dus nodig dat er ook een televisiesignaal Is. Daarom is minimaal Van Neynsel Kabel TV vereist.
-
Aanvullende diensten zoals sneller internet, telefonie of extra zenders zijn aanvullende abonnementen rechtstreeks bij Ziggo. Naast een maandelijkse factuur voor het basispakket via Van Neynsel/Ontzorg.net, krijgt u dan ook een maandelijkse factuur van Ziggo voor de aanvullende diensten die worden afgenomen.
-
U kunt uw van Neynsel pakket mee verhuizen naar de nieuwe woonlocatie. Tijdens het verhuizen neemt u ook het modem mee en geeft u de verhuizing door aan Ontzorg.net. Dit moet u doen via support@ontzorg.net.
-
Opzeggingen door de verwanten en/of de wettelijke vertegenwoordiger, kunnen per mail aan support@ontzorg.net gestuurd worden. Hierin graag vermelden om welk adres het gaat en de akte van overlijden mee sturen.
-
Nee, uw abonnement wordt beëindigd wanneer u in een woning gaat wonen buiten Van Neynsel. Geef aan support@ontzorg.net door per wanneer u gaat verhuizen.
Vraag: Wat gebeurt er met mijn huidige abonnement van een andere provider?
Antwoord: Als u nu een abonnement heeft bij een andere provider dan Ziggo, dan dient u zelf uw abonnement stop te zetten. De persoon die het oude abonnement destijds heeft afgesloten, moet deze ook opzeggen. Ontzorg.net is wettelijk hier namelijk niet bevoegd voor.
-
Na de eerste keuze voor uw abonnement kunt u het 1 keer zonder kosten veranderen naar een goedkoper abonnement. Dit moet u doen binnen 14 dagen na ingang van uw abonnement. Overstappen naar een duurder abonnement kan altijd. Ook het opzeggen van het abonnement en/of extra zenders is mogelijk. Houd u rekening met u afgesloten jaarcontract of na een jaar met een opzegtermijn van een maand. Indien u hier advies bij wilt, Kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de helpdesk van Ontzorg.net.
Aanbod
-
Het van Neynsel kabel TV abonnement is op ieder moment opzegbaar, er geldt een opzegtermijn van een maand. Alle andere diensten kennen een contractduur van een jaar. Daarna wordt dit omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Als u dit niet meer wilt, kunt u het opzeggen. Na het eerste jaar kunt u op elk moment opzeggen en er geldt een opzegtermijn van één maand. Bij overlijden kan altijd worden opgezegd en vervalt een eventueel jaarcontract.
-
Vaste telefonie en extra zenders zoals sportzenders (ESPN) kunnen gemakkelijk aan uw huidige diensten worden toegevoegd. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de gekozen extra’s en ziet u terug op de factuur van Ziggo. Van Neynsel TV Start is de basis voor het verkrijgen van extra zenderpakketten. Het aanvragen verloopt eenvoudig via de Helpdesk van Ontzorg.net, dit kan het beste telefonisch via 085-7378224.
-
Ja, dat kan. Maar dit is een extra dienst, waarvoor u minimaal het abonnement Van Neynsel Kabel TV & Internet Start nodig heeft. Zodra u dat heeft kunt u een abonnement afsluiten via de website van de streamingsdienst die u graag wilt. Belangrijk is dat u in het bezit bent van een Smart TV / tablet waar u de App van de streamingsdienst op kunt installeren en die verbinding kan maken met uw internet/Wifi.
-
Nee, dit is niet mogelijk. De basis voor telefonie als aanvullende Ziggo dienst is minimaal van Neynsel Kabel TV.
-
Nee, dat is niet mogelijk. De abonnementen zijn per wooneenheid van een bewoner.
-
Ja, wanneer u kiest voor een internetabonnement dan maakt WiFi in uw kamer, studio of appartement daar onderdeel van uit.
-
Nee, bij het abonnement zit geen e-mailaccount. Dat moet u zelf aanmaken.
-
Deze informatie kunt u vinden op Ziggo.nl of telefonisch opvragen bij Ontzorgnet waar ook de aanvraag gedaan kan worden. Deze is bereikbaar op 085-7378224.
TV
-
Dat kan via https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/digitale-tv mocht dit via deze link niet lukken en/of komt u er niet uit, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de helpdesk van Ontzorg.net.
-
Dat kan via https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/digitale-tv-met-een-ci+-module/ mocht dit via deze link niet lukken en/of komt u er niet uit, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de helpdesk van Ontzorg.net.
-
Hiervoor kan contact worden opgenomen met de helpdesk van Ontzorgnet. Let op: installatie van een nieuwe digitale ontvanger behoort niet langer tot de mogelijkheden, omdat deze apparaten verouderd zijn en niet meer ondersteund worden met service vanuit Ziggo. Mogelijk is uw televisietoestel verouderd en wordt het advies gegeven om de hardware te vervangen voor een nieuwer toestel met ingebouwde digitale ontvanger.
-
Van Neynsel TV Start is een aanvullend televisie-abonnement. Hiermee kunt u meer televisiezenders in HD ontvangen en dit is nodig voor het ontvangen van aanvullende televisiepakketten. Van Neynsel TV Start wordt aangeboden via een CI+ module die in uw TV wordt geplaatst.
-
Wanneer u benieuwd bent welke zenders er in uw pakket zitten, Kunt u gebruikmaken van het Ziggo zenderoverzicht. Deze kunt u vinden op ziggo.nl. Het Van Neynsel kabel TV pakket kunt u terug vinden in het overzicht als Kabel TV. Van Neynsel TV Start kunt u terug vinden als TV standaard.
-
Via https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/kabel-tv-zonder-kastje kunt u nakijken of uw televisie geschikt is voor digitale televisie. Mocht dit via deze link niet lukken en/of komt u er niet uit, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de helpdesk van Ontzorg.net.
Telefoon
-
U hoeft niets te installeren, Bellen is een aanvullende dienst van Ziggo en de installatie wordt geregeld door Ontzorg.net.
-
Nee voor Ziggo bellen heeft u geen aparte telefoon nodig, Maar er dient een eigen analoog toestel aanwezig te zijn. Indien u advies nodig heeft, kan hierover contact opgenomen worden met de helpdesk van Ontzorg.net.
Internet
-
Het modem wordt geïnstalleerd door een medewerker van Ontzorg.net. Eigen apparatuur moet zelfstandig verbonden worden met het modem. Kijk voor tips op: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/verbinding-maken#/
U kunt ook contact opnemen met de Helpdesk van Ontzorg.net om ondersteuning te krijgen bij het verbinden van apparaten.
-
Iedere bewoner met een internet/WiFi-account heeft zijn/haar eigen persoonlijke inloggegevens voor dit WiFi-account. Deze gegevens staan vermeld op het modem en voor bewoners raden we aan om deze inloggegevens van de WiFi op te slaan. Als u uw wachtwoord bent vergeten kunt u Ontzorg.net benaderen voor hulp.
-
U kunt met dit abonnement 100 Mbit/s downloaden en 25 Mbit/s uploaden.
-
Neem contact op met de helpdesk van Ontzorg.net: 085-7378224. Zij kunnen u helpen om uw internetverbinding weer te herstellen.
Radio
-
De mogelijkheden om radio te luisteren zijn:
- Radio luisteren via TV
- Radio met FM-band
- Radio met DAB+ (digitaal, over-the-air)
- Radio apps op mobiel of IPad (via internet streaming)
Kijk voor een volledig overzicht en een stappenplan op: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/